dimecres, 21 d’abril del 2021

UN 3% D'AIGUA DOLÇA, Cicle Inicial

Quanta aigua gastem rentant les mans?

Hem estat fent hipòtesis de quants litres d'aigua debem gastar quan ens rentem les mans entre tots i totes abans d'esmorzar. Hem anotat els números a la pissarra. També hem volgut comptabilitzar quan triga una garrafa de 8 litres a buidar-se. Sabeu, abocant-tal en un recipient més gran sense que esquitxi, hem comptat fins a 109 segons!

Com que ja s'acostava l'estona d'esmorzar, hem baixat al lavabos a rentar mans en grups de 3 en 3, però aquest cop hem cregut oportú col·locar una palangana/cossi a sota de l'aixeta per recollir i poder comptar després quants litres d'aigua utilitzem. A mesura que acabem de rentar mans, sortíem al passadís amb la nostra palangana i amb l'ajuda dels companys i companyes, d'un embut i un ampolla de litre hem descobert quants litres d'aigua gastem. En una pissarra petita, anàvem anotant els segons que trigarem a rentar-nos les mans i els litres utilitzats Si voleu veure els transvasaments que hem hagut de fer i com de bé ens ho hem passat, podeu fer clic a la imatge.



Després, a l'aula, hem fet la suma de totes les rentades de mans i sabeu quanta aigua hem necessitat per rentar-nos les mans només abans d'esmorzar?

22 litres i mig d'aigua!!!

Doncs ara hem de recordar -i si volem seguir calculant- que també ens rentem les mans quan: 1) entrem a les 9 a l'escola, 2) acabem d'esmorzar, 3) tornem del pati i 4) abans de marxar a casa, 5) entrema a les 15h a l'escola i 6) quan marxem de l'escola. I nosaltres només som una classe de les 13 de l'Emili!!


Quina quantitat d'aigua dolça hi ha al món?

Després de fer llegir un article sobre el que vol dir que ¾ de la superfície del nostre planeta és aigua, també vam saber que el 97% d’aquesta aigua és salada i que només un 3% és aigua dolça, la qual necessitem en el nostre dia dia per viure. D’aquesta aigua dolça només n’aprofitem una part; ja que n’hi ha congelada a les muntanyes i altra part és als llacs i rius.

Per entendre aquestes proporcions, en petits grups, vam representar amb divers material aquesta informació. Vam reflexionar, vam comptar, i ens va quedar molt clara la proporció d’aigua salada i dolça que hi ha al nostre planeta. Una reflexió que ens va preocupar força sobretot si malbaratem l’aigua que podem usar els éssers vius per viure.

A continuació, podeu clicar en la foto següent i veure les diferents activitats que hem fet.



Què podem fer? Consells per fer un bon ús de l'aigua

Després d’uns dies d’investigació sobre el consum d’aigua i l’aigua, avui ens hem reunit i hem pensant idees sobre el consum de l'aigua i el seu malbaratament.


Hem arribat a la conclusió que per continuar fent un bon ús de l’aigua a l’aula, a l’escola i a casa, necessitem fer recordatoris i una mica de difusió. 


És per això que hem dissenyat unes imatges per penjar al costat dels punts d’aigua de la classe, dels dos edificis de l’escola i de casa. 


Cada imatge té una gota amb nom propi que ha inventat un company o companya de la classe i una bafarada amb un missatge diferent. Feu clic a la imatge per veure què xules han quedat!

 


Algunes de les idees que hem pensat hem vist que no les podem dur a terme nosaltres sols i és necessita l'ajuda dels especialistes i l'Ajuntament. Deixem igualment exposades les demandes que hem fet arribar: Pstaria bé posar aixetes amb sensor; S'haurien de millorar les aixetes de polsador de les piques del labavos compartits que són moltes i fer-les com les de la classe o elèctriques; posar dispensadors de sabó automàtics, així també estalviaríem sabó.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada